woensdag 6 juni 2012

Now or never..


Ken je dat gevoel? Dat je al jaren tegen de weegschaal aankijkt en denkt ach.. het zijn maar 2 extra kilo's, dat krijg ik er wel weer af. Uiteindelijk een paar jaar later blijkt dat die kilo's nooit verdwenen zijn, maar zich hebben opgestapeld totdat je dik 15 kilo verder bent. Mijn kledingmaat werd steeds groter en van maatje 36 ben ik nu geëindigd bij maat 40-42. Ik schrok me rot toen ik mijn BMI laatst ging berekenen en ik erachter kwam dat ik in de zone overgewicht zit.

Ja.. en dan start je met gezond eten en sporten. De beste manier om gewicht te verliezen, maar ik heb er simpelweg te weinig discipline voor. Ik denk al snel één chocolaatje dat moet kunnen waarna ik vijftien minuten later tegen een lege chocoladedoos aan zit te kijken...

Ik heb dan ook een besluit genomen. Eentje waarvan ik dacht dat ik hem nooit zou gaan nemen, maar ik ga beginnen met het Cambridge 500 dieet. Een goede vriendin van mij die is er flink mee afgevallen en zij is dan ook de reden waarom ik ermee ga starten. Zij heeft mij alles verteld hoe het in ze werk gaat en ik heb besloten om het gewoon te gaan doen. Het is now or never... Ik moet iets doen om van de overtollige kilo's af te komen, want als ik het nu niet doe dan ben ik over een paar jaar weer 15 kilo verder.

Wat is Cambridge precies?
Voor degene die niet bekend zijn met het dieet zal ik even in het kort uitleggen wat het precies inhoudt. Het is een dieet waarmee je je eten vervangt door shakes/soepjes/papjes en na twee weken vervang je één van de vloeibare producten voor een reep. Het is een dieet waarmee je wekelijks door een consulent word gewogen, dus dat is ook een soort stok achter de deur. Je leeft met Cambridge 500 op 500 calorieën per dag. Als je je streefgewicht hebt gehaald dan begint misschien nog wel het moeilijkste gedeelte en dat is de afbouw. Je leert dan eigenlijk opnieuw en gezond te eten.

Begrijp me niet verkeerd, want heel eerlijk ik had altijd de grootste mond over dit soort dieeten en hoe slecht het wel niet is. Maar ik heb inmiddels Weight Watchers, New Fysics, Dokter Frank, Sonja Bakker en de hele rambam uitgeprobeerd.. maar het was het niet voor mij. Ik wil dit proberen, omdat dit misschien wel de oplossing is voor mij.

Samen met een heel goed vriendinnetje ga ik deze strijd aan en ik hoop dat het de laatste is die ik ooit ga voeren. Volgende week dinsdag heb ik mijn intake en ik wil graag mijn ervaringen gaan delen op mijn blog.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten