donderdag 7 juni 2012

Allow me to re-introduce myself!

Het gevoel dat je opnieuw start kan ontzettend eng, maar ook motiverend werken. Ik zit momenteel in het einde van mijn derde studiejaar en ik sluit een minor af die mij ontzettend veel heeft geleerd. Het heeft mij ook aan het denken gezet over me, myself and I. Wie ben ik? Wat wil ik? Waar wil ik heen?
Het heeft me geleerd naar mezelf te luisteren en mezelf te accepteren.

De minor (vind je bron) zet je aan het denken over je leven en ook gebeurtenissen in je leven. Het is lastig, want sommige dingen zijn erg confronterend. Volgende dinsdag heb ik mijn presentatie die over mijn leven zal gaan en ik dacht in eerste instantie dat doe ik wel even. Uiteindelijk is het een stuk meer werk dan ik had gedacht, maar het is ook een heel leerproces voor mezelf geweest. Ik ben mezelf stukje bij beetje meer aan het vinden.

Ik merk dat ik bijvoorbeeld veel meer bezig ben met mijn sociale contacten. In het verleden had ik moeite om contacten te onderhouden, maar momenteel creĆ«er ik echt een vriendengroep met personen waar ik heel erg veel aan heb. Personen waar ik me ook goed bij voel.
Ik sta ook veel meer stil bij wat ik wil. Normaliter liep ik altijd maar mee met the crowd. Als iedereen links ging en ik eigenlijk naar rechts wilde ging ik toch naar links. Ik heb moeten leren mijn stem te gebruiken en naar mijn hart te luisteren.

Het draait heel erg om het hier en nu. In je dagelijkse leven race je altijd maar de dagen door. Je leeft altijd met gedachten die in het verleden behoren of juist in de toekomst, maar echt in het nu leef je bijna niet. Door de minor heb ik geleerd me bewuster te worden van het hier en nu. Je moet nu het moment beleven en genieten.

Ik schrijf deze blog dan eigenlijk ook met een boodschap. Probeer je meer bewust te worden van het hier en nu. Je leeft op dit moment en het heeft geen zin om het verleden of toekomst er telkens bij te betrekken. Als je in het hier en nu leeft zal je zien dat je jezelf tegen gaat komen. Het is confronterend, maar je leert er zoveel van. Het geeft je de mogelijkheid te genieten van ieder moment en dat is zo belangrijk, want het leven vliegt voorbij!

Ik vind het dan ook een mooi moment om mezelf te herintroduceren. Ik ben Dominique. Leef in het hier en nu en maak keuzes waarvan ik denk dat ze goed zijn. Ben je het er niet mee eens? Laat mij me fouten maken. Ik vorm mijn leven en mijn leven vormt mij tot wie ik ben.

Peace out!

Geen opmerkingen:

Een reactie posten